Pieken met een hartverwarmende loyaliteitsactie

dcvf_case_ben een kerstster

Uitdaging: hoe verwarmen we zo veel mogelijk harten met kerst?

Met kerst zet Ben altijd nog even een stapje extra voor al zijn klanten. Het is namelijk niet voor iedereen de gezelligste tijd van het jaar. Sterker nog, veel mensen kunnen tijdens deze donkere dagen wel wat extra warmte gebruiken. Speciaal voor deze ijskoude tijden ontwikkelde De Combinatie van Factoren voor Ben in 2021 en 2022 een activatiecampagne met hartverwarmende kerstkaarten.

Insight: iedereen kent een kerstster

Samen met z’n klanten doet Ben graag wat goeds voor de rest van Nederland. Daarom konden alle klanten op kerst.ben.nl een bekende aanmelden die een leuke en lieve kerstkaart in de brievenbus verdient. Bijvoorbeeld iemand met een warme persoonlijkheid die altijd voor een ander klaarstaat. Of juist iemand die wel een hart onder de riem verdient.

dcvf_ben_kerst_01
ben_kerst

Act-Factor: ben helemaal warm van binnen

Ben-klanten konden maximaal twee kaarten kiezen óf zelf ontwerpen en deze voorzien van een persoonlijk kerstwens. Ten slotte zorgde Ben er samen met Omapost voor dat alle kaarten gratis werden bezorgd. En natuurlijk kon de ontvanger ook zien wie de kerstkaart had gestuurd. Zo hebben DCVF en Ben in twee jaar zo’n 100.00 harten verwarmd!

Als bedankje voor het versturen van een hartverwarmende kerstkaart naar een bekende of onbekende kregen alle Ben-klanten ook nog een kleinigheidje: een knisperend openhaardfilmpje waarmee je elk mobieltje, tablet, laptop en televisie wat extra warmte kunt geven. Inclusief voorbijlopende kat!

dcvf_ben_kerst_amma2022

Gouden AMMA Award: Smart Impact

Met onze Ben® een Kerstster campagne verdienden we de Gouden Smart Impact AMMA. Voor een “onderscheidende en slimme merkstrategie die is ingezet door middel van een kleinere activatiecampagne met weinig budget.” Bennen we trots op!