Amsterdam, 6 maart 2024. Woensdagmiddag organiseerde creatief bureau DCVF en Schiphol Media samen het Blurring Lines Seminar. Keynote speakers Esmee van de Giesen (Alliance Manager Capgemini), Dick Gussen (Director of Brand Corendon), Rupert Parker Brady (Retailstrateeg) en Bas Komen (Albert Heijn Retail Media) kwamen in de A’DAM Toren tot een gezamenlijke conclusie: de synergie tussen airport retail, media en brands staat nog in de kinderschoenen… maar biedt volop kansen.
Integraal denken wordt de nieuwe norm in travel retail, maar samenwerkingen zijn vereist.
Blurring Lines is een inspiratieseminar voor professionals uit travel retail, digital media en merkcommunicatie. Reden voor dit nieuwe format is de behoefte aan integraal denken in de travel retail sector. De belangrijkste boodschap van de sprekers was woensdag dan ook: de grenzen tussen travel retail, digital media en merkcommunicatie zijn aan het vervagen. En dat biedt kansen. Organisator Martijn Nillesen (DCVF) noemde na afloop co-creatie als grootste kans. “Als airlines, airports, merken, digitale partijen én retailers meer samenwerken ontstaat de kans om de reiziger een naadloze reiservaring te geven. Anders creëer je verwarring en veroorzaak je meer stress dan je wegneemt.”
Maarten van Maaren (Schiphol Media) vult aan: “de waardevolle data maken de effectiviteit van luchthavenmedia in de customer journey nu wel duidelijk. Als we dat momentum gebruiken en de reizigerservaring als een gezamenlijke inspanning beschouwen, kunnen we nog grotere stappen maken. Maar we moeten het samen doen.”
Blurring Lines in een initiatief van activatiebureau DCVF en Schiphol Media Department
DCVF is een creatief bureau gevestigd in Amsterdam. Gespecialiseerd in het bewegen van doelgroepen door middel van gedragskennis. Met ruim 12 jaar ervaring in Travel Retail kennen ze het kanaal door en door.
Schiphol Media fungeert als operator en biedt mediamogelijkheden. En zorgt ervoor dat merken effectief contact maken met een gevarieerd en wereldwijd publiek.
Blurring Lines seminar geeft inzicht in de synergie tussen retail, media en brand.