GVB is marathON

gvb is marathon

Van internationaal thema tot Amsterdamse activatie

Aan voor de marathon
Tijdens het marathonweekend bewegen duizenden lopers en toeschouwers zich door de hoofdstad, terwijl een groot deel van de wegen is afgesloten. Om duidelijk te maken dat GVB er alles aan doet om dit in goede banen te leiden, bedachten we het communicatiethema ‘GVB is marathON’. Heel herkenbaar en internationaal goed te begrijpen, zodat het kon worden ingezet voor alle communicatie over de bereikbaarheid van en binnen Amsterdam. Van het regelen van je park and ride tot het plannen van een juichroute.

Aan voor de toeschouwers
Daarnaast ontwikkelden we 2 verschillende activaties waarbij we ongebruikte haltes langs het parcours inzetten voor de toeschouwers. Zo creëerden we voor het betere aanmoedigingswerk een juich-halte. Compleet met aanmoedigingsborden en megafoons om jouw favoriete loper dat extra zetje te geven. En een speaker waaruit cheers klonken die toeschouwers en lopers vooraf al hadden ingesproken tijdens de marathonexpo.

Winactie viphalte
Daarnaast konden reizigers via social kans maken op eersterangs zitplaatsen in een van onze oergezellige Amsterdamse viphaltes. Inclusief een kleedje op tafel, kat achter de vitrage en een ouderwets lekkere traktatie. Daarmee toverden we niet alleen bij de winnaars van de actie, maar ook bij de lopers een glimlach op het gezicht. En die spontane reacties gaven de activatie een gouden randje.

Een communicatiethema en activatie waarmee je op een relevante manier inhaakt op het moment en je doelgroep echt op de eerste plek zet. Daar lopen mensen warm voor. Ook jouw doelgroep in beweging brengen met slimme creativiteit op basis van gedragswetenschap? Let’s have coffee. Of een bitterbal!