News

DCVF zet stappen in integratie van AI: ‘Technologie in dienst van creativiteit’

11 november 2025

dcvf ai teamfoto_press

Amsterdam, 11 november 2025– Activatiebureau DCVF heeft deze week stappen gezet in de integratie van AI. Met als doel processen slimmer te maken en nieuwe mogelijkheden aan te boren, zodat de collega’s zich volop kunnen focussen op creatie. En zo nog meer originele waarde voor klanten kunnen creëren.

‘AI is geen vervanging van creativiteit, maar een versterker ervan,’ zegt managing director Niels Braat. ‘Door routinematige taken te automatiseren, ontstaat meer tijd en ruimte voor strategie, ideeën en verbeeldingskracht. De kern van wat ons bureau sterk maakt en waar merken ons voor bellen.’

Van visie naar structuur
Om de AI-transitie efficiënt te organiseren, heeft DCVF een duidelijke structuur opgezet met drie niveaus van verantwoordelijkheid.

  • Raad van Advies – Onder leiding van Marnix Bügel, oprichter van Rewire en board member bij ExquAIro. Hij adviseert over de koers en visie op de integratie van AI.
  • Stuurgroep – de directie bepaalt de strategie voor de toekomst van het bureau, waarin AI een belangrijke rol krijgt.
  • Development team – Richt zich op de ontwikkeling, implementatie en integratie van AI in de dagelijkse werkprocessen. Het team bestaat uit:
    • transitiemanager: Sanne Demir vertaalt de visie van de directie naar prioriteiten en een werkbare aanpak.
    • AI tech lead: Jorine Idzinga leidt de ontwikkeling van AI-tools en automatiseringen, samen met de developers.
    • procesmanager: Feby van Geest zorgt dat nieuwe toepassingen na testen daadwerkelijk worden geïntegreerd in de werkprocessen.
dcvf ai team_small

Daarnaast worden per project medewerkers betrokken bij de ontwikkeling van specifieke AI-toepassingen. Zo zorgt DCVF ervoor dat de technologie aansluit op de praktijk en de behoeften van de teams zelf.

Procesmanager Feby van Geest: ‘Nu het AI-landschap razendsnel evolueert, is het belangrijker dan ooit om heldere workflows en processen vast te leggen en te zorgen dat iedereen binnen de organisatie meegaat in deze ontwikkeling. Alleen dan blijft er echt meer tijd over voor creatie.’

Zelf ontwikkeld
De gestructureerde aanpak van DCVF betaalt zich uit: de eerste automatiseringen en home-made agents zijn al in gebruik. Denk aan een copytool, een review-agent en automatiseringen voor projectmanagement en DTP. Geen woorden maar daden dus, met deze concrete toepassingen.

Creativiteit blijft het kompas
Hoewel AI een steeds grotere rol gaat spelen, blijft de creatieve kern van DCVF onaangetast.
‘Wij geloven dat de kracht van het bureau juist groeit als technologie menselijke creativiteit ondersteunt,’ zegt creatief directeur Coen Zuijdervliet. ‘AI helpt ons om sneller te denken, beter te analyseren en met nog meer vrijheid te creëren.’

Interview
AI tech lead Jorine Idzinga en transitiemanager Sanne Demir vertelden bij Marketing Report TV meer over de AI-transitie van DCVF.

Over DCVF
DCVF brengt mensen in beweging met creativiteit op basis van gedragswetenschap. Het bureau is businesspartner van onder andere Odido, Innocent Drinks, edding, GVB en Mars Wrigley.