Uitdaging: Unexpected Fresh op insta en tiktok
Cloetta zocht een partner om te helpen met strategie en creatie voor de social kanalen van Sportlife. DCVF won de pitch met een mooi plan om de merkessentie Unexpected Freshness door te vertalen in verschillende contentlagen. En toen schudde TikTok het social medialandschap flink op. Hoe blijf je onverwacht op kanalen die allemaal net wat anders vragen van engagement met je volgers?
Insight: social niet in één strategie te vangen
Social was gisteren alweer anders dan vandaag. Vasthouden aan één strategie gaat ‘m dus niet worden. Je moet kunnen meebewegen met de platformen, content maar vooral met de gebruikers. Durven om te experimenteren om zo je stem te vinden. En laten we met Sportlife nu net een opdrachtgever hebben die daar ook heel enthousiast van wordt. Dus sloegen we de handen ineen met ons ex-bureauzusje Brandwebbing voor een brede aanpak.
Act-factor:
Als je altijd Unexpected Fresh wil zijn, kun je nooit te lang hetzelfde blijven doen. Dus vinden we telkens nieuwe contentvormen en zijn we flexibel in de productie. Zo maken we video’s gewoon lekker zelf, óf juist met onze partners. Met micro- of macro-influencers. Dopen we dinsdagen op TikTok om tot chewsday of doen we stop motion productshoots voor Instagram. Geven we beanies ‘voor de kauw’ weg. Maken we content om followers te inspireren, inviteren of informeren. Kortom: we stoppen niet voor we die post met scroll-stopping power hebben. En dan weer on to the next one.