Dichter bij het leven in Nijmeegse nieuwbouwwijk

dcvf_case_waalhoven_wide

Uitdaging: hoe maak je een nieuwbouwproject nog onderscheidend?

De Waalhoven is een bijzonder nieuwbouwproject van VanWonen en BPD. De Waalhoven niet zomaar laten zien, maar laten ervaren. Op een moment dat er nog helemaal niks gebouwd is. Daarbij moet het meteen voelen als hartje Nijmegen, ook al is het aan de andere kant van de Waal. Wat toch wel een mentale grens is voor Nijmegenaren.

dewaalhoven_vid_thumbnail

Insight: Nijmegen cultuurstad

Nijmegen is bij uitstek een cultuurstad, vol historie en bruisende creativiteit tegelijk. Cultuur is wat Nijmegen verbindt en dus de ideale manier om new city Nijmegen (de Waalhoven) echt onderdeel van de stad te maken. Zo wordt de Waalhoven een warm bad voor Nijmegenaren én de velen die zich aangetrokken voelen door deze mooie stad.

de waalhoven abri
waaltaal_festival_poster

Act-factor: spoken word piece van local hero

De romantiek van de culturele stadsidentiteit van Nijmegen is doorgetrokken naar de Waalhoven en haar communicatie. Je moet het kunnen voelen. Dus bracht DCVF Waalhoven tot leven in een spoken word piece. Speciaal geschreven voor de Waalhoven door Lev Avitan, die opgroeide in Nijmegen. Dit werd de leidraad van de campagne.

De visuele stijl werd een logoset die net als de Waalhoven in balans is. Met een been in de stad, en een been in de natuur. Verbonden door de brug. Een kleurenpalet dat regelrecht uit de uiterwaarden komt; de omgeving waar de Waalhoven komt te staan.

Vervolgens is dit doorvertaald naar een website, posters, banners, social video ad, digitale radiospot en OOH. Daarnaast organiseert DCVF een festival en belevingswandelingen op en om het bouwterrein.