Creatief directeur Coen Zuijdervliet en strateeg en gedragsdeskundige Sanne Demir waren te gast bij Marketing Report Radio op New Business Radio. Het was een gesprek over het belang van de creatieve energie van onze business, en hoe je die weer laat bruisen op kantoor.
Toen Coen Zuijdervliet tegen het einde van de COVID-lockdown werd aangesteld bij DCVF trof hij op zijn eerste werkdag een leeg kantoor aan. Zijn 23 collega’s, zo werd hem verteld, werkten thuis. Zo werd hij geconfronteerd met de veranderde normen in het post-COVID tijdperk. Als kersverse creatieve director nam hij zich voor om het kantoor weer te vullen met de creatieve energie die ooit zo kenmerkend was voor DCVF.
Dat begon met de drastische beslissing dat iedereen weer op kantoor werkt. En na een beetje tegensputteren omarmde het team dit nieuwe normaal, omdat iedereen voelde hoe inspirerend het was om weer echt samen DCVF te zijn.
Coen Zuijdervliet: “Met een beetje gemok en gemor hebben we in een hele korte tijd de bedrijfscultuur weer terug weten te brengen, met een gezellige donderdag- en vrijdagmiddagborrel.”
Sanne Demir legt uit hoe belangrijk het was om de collega’s goed uit te leggen waaróm we weer op kantoor gingen werken. En hen vervolgens de voordelen te laten voelen van het samenzijn. Want dat was na het ervaren gemak van thuiswerken naar de achtergrond verdwenen.
De verandering betekende dat mensen weer moesten weer reizen naar kantoor, maar er stonden ook gezellige borrels met spontane ideeën tegenover. Zo leerden we weer met elkaar te werken in plaats van voor elkaar. Samen succes beleven en tegenvallers verwerken. Met die energie inspireren we elkaar, maar ook de klanten die bij ons binnenstappen. Ze voelen weer dat dit een plek is waar verschillende mensen en meningen elkaar inspireren. En dat geeft ze het vertrouwen dat hun merk in goede handen is.
Natuurlijk is dit een vraagstuk waar alle bureaus mee bezig zijn, maar niet elk bureau gaat er op dezelfde manier mee om. En eerlijk is eerlijk: het was best een flinke stap voor een aantal van ons. Er zijn bijvoorbeeld ook jonge DCVF-ers die hun carrière gestart zijn tijdens de pandemie. Zij kenden de kick van samen op kantoor zijn helemaal nog niet. Daarom is het leuk om te merken dat ook zij genieten van met elkaar in dezelfde ruimte werken voor de dezelfde klanten aan dezelfde opdracht. Die energie blijven we koesteren bij DCVF.
Luister het hele interview via deze link