Veel groeiende organisaties breiden op termijn hun doelgroepen uit. En of je nou wilt verjongen, verbreden, specialiseren of helemaal wil veranderen: een nieuwe doelgroep moet je leren kennen. Wat drijft deze doelgroep? En waar stoot je ze mee af? Wat zijn hun gewoontes, en waarom?
Doelgroepen heb je in alle vormen en maten. En kunnen op elk kenmerk gebaseerd zijn. Hobby, demografie, locatie, koopgedrag… zelfs je favoriete huisdier zou de beslissende factor kunnen zijn. Een bekende, en onderschatte, variant is de generatiedoelgroep. Door sommigen als ouderwets gezien, generatiegroepen zijn immers niet homogeen. Waar dat ‘vroeger’ meer werd aangenomen. Maar toch maakt wanneer je geboren bent een groot verschil. Dat komt doordat veel visie en gedrag van mensen zijn wortels heeft in de formatieve jaren. En wat er in die jaren gebeurt. Kijk maar eens naar de bovenstaande video.
Gen Z is een generatie die er extra uitspringt. Omdat ze jong en dus relatief nieuw zijn. Omdat ze de dingen nog meer anders-dan-anders doen. En ze in een heel complexe, boeiende tijd hun formatieve jaren doormaken. Daarom hebben we ons in deze doelgroep extra verdiept en kunnen we jou met hen in contact brengen. Letterlijk of figuurlijk.