Uitdaging: succes uit de UK hier nog eens dunnetjes overdoen
Snacks van graze, een merk van Unilever, scoren al een paar jaar de pannen van het dak across the pond in Groot-Brittannië. Behalve keilekker is het ook nog eens een bewustere keuze in het schap met tussendoortjes. Of je nu gek bent op zoet of hartig, trek hebt in nootjes of oat bites: graze biedt voor ieder wat wils.
Insight: wat als goed bezig ook lekker bezig was?
We moeten eerst verleiden met superlekkere beelden en in copy, en dán overtuigen met de verrassende voordelen van de gezondere snacks. Want hoe gezond we ook bezig willen zijn, dat lekkere blijft toch het belangrijkst. Door eerst de nadruk te leggen op aspecten waar het water je van in de mond loopt, is de health claim het laatste zetje dat je nodig hebt.
Act-Factor: bovenaan de IRI Toetreders Top 30
Je kon er bijna niet omheen in 2021: met een mix van social, online en outdoor maakte graze ook in Nederland een entree met impact. Bovendien domineerden we de reclameblokken met TVC’s die drie keer tien seconden terugkwamen. Het resultaat: graze werd door marktonderzoeksbureau IRI uitgeroepen tot de beste introductie van dat jaar.
Na dit succes pakten we lekker door met de nieuwe smaken. Daarvoor is de beeldtaal in alle uitingen nóg lekkerder gemaakt. De top-down fotografie van het introductiejaar is vervangen door een ware smaakexplosie. De snacks met minder suiker en calorieën komen lekkerder uit met extra nadruk op smaaksignalen als druipende honing, wolken van cacaopoeder en crispy nacho’s.